Iran court bans state-owned newspaper for 6 months

TEHRAN, Iran (AP) — Iranian media say that a court has imposed a six-month publishing ban on a state-owned newspaper for its allegedly false reporting.

The semi-official Mehr news agency reported Sunday the suspension of IRAN, which is under the administration of President Mahmoud Ahmadinejad and is seen to express views close to his. The semi-official Fars also reported the ban.

The agencies did not say which report triggered the ban. Calls to IRAN were not immediately returned.

Conservative hard-liners who control many state institutions have been hammering at Ahmadinejad and his allies ahead of the June election, which decides on the president’s successor.

Ahmadinejad fell out with conservatives in 2011, after he challenged the authority of Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei, who has final say on all state matters.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s